mandag 19. august 2013

Uncover


Uncover fra Laget from Laget NKSS on Vimeo.

Rock International Church presenterer bibelstudier for skeptikere. Har du noen gang studerte de opprinnelige tekstene, opprinnelige biografier om Jesus? Vet du at du kan stole på dem historisk? Når du studerer mennesket Jesus, kan du bli overrasket.

Becky Pippert som har utviklet Uncover si: ”Hvordan kan vi komme fram til en dypere innsikt i meningen med livet? Som tidligere agnostiker undersøkte jeg diverse religioner helt til den dagen det gikk opp for meg at jeg faktisk aldri hadde lest Bibelen. Jeg innså at det var altfor uredelig å avvise noe jeg aldri hadde undersøkt ordentlig. Jeg måtte granske bevismaterialet og gå nøye gjennom Jesu påstander om seg selv.
Jeg ser levende for meg første gang jeg leste en av Bibelens fortellinger om Jesus. Inntrykket mitt av Jesus fram til da hadde vært at han nok var en oppriktig og temmelig sorgløs type. Men det var altså før jeg begynte å lese selv.
Jeg var totalt uforberedt på hvordan det jeg møtte i teksten, skulle slå beina under mine egne fordommer. Bibelens Jesus var dypt tiltrekkende men også intenst irriterende. Han kalte seg Fredsfyrsten, men røsket likevel møblementet ut av templet. Han kalte seg Guds Sønn, men ble hele tiden anklaget for ikke å være religiøs nok! Det var absolutte ikke denne Jesus jeg hadde forventet å møte.

Kanskje du aldri har lest Bibelen før. Eller kanskje du aldri tidligere har tenkt ordentlig over hvem Jesus er. Uansett hva som er din historie, en ting er sikkert: Det er umulig å ta stilling til hva som er sant uten en grundig gjennomgang av bevismaterialet.”

Nå til høsten begynner vi med disse seks studiene. Hvis du vil være med, med andre ikke-kristne som vil undersøke dette, sende e-post til rock.notodden@gmail.com (alt foregår på norsk)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar